Forretningsbetingelser

TREND MOULDS mål er, at du som kunde er tilfreds med både vores samarbejde og med opgavens løsning. For at skabe det bedste grundlag for din tilfredshed, har vi formuleret nogle generelle forretningsbetingelser. Disse gælder for os og for dig som kunde, medmindre vi specifikt har aftalt noget andet.

1. Tilbud, ordre og accept
– Tilbud er gældende i 30 dage fra tilbudsdato.
– Ordre kan først sættes i produktion når kunden har accepteret tilbuddet.
– Ved større ordrer eller ordrer med lang gennemløbstid benyttes fakturereringsplan (40% 40% 20%). 40 % ved ordre, 40 % ved levering og 20 % betales når kunden har godkendt varen.

2. Levering
– Hvis der ønskes ekspreslevering – fx fra dag til dag – så kontakt os for mere info.
– Prisen på fragt samt leveringstiden varierer fra ordre til ordre.
– Vi benytter os af Incoterms 2020 – EX Works.

3. Betaling
– TREND MOULDs betalingsbetingelser er aftalt med hver enkelte kunde.

4. Returret
– TREND MOULD giver ingen returret, da produkterne er specialfremstillet efter ordre.

5. Reklamationsret
– TREND MOULD tilbyder reklamationsret, dog kun hvis kunden opdager fejl og mangler ved produktet omgående efter levering. Hvis kunden ikke reklamerer over fejl og mangler omgående, bortfalder reklamationsretten.

6. Fortrydelsesret
– TREND MOULD tilbyder fortrydelsesret i den forstand, at kunden står inde for alle omkostninger, der vil forekomme ved fortrydelsen.

7. Ansvarsfraskrivelse og produktansvar
– TREND MOULD er i intet tilfælde ansvarlig for driftstab eller anden form for tabt fortjeneste i vores kunders virksomheder direkte eller indirekte som følge af produkter eller ydelser leveret af TREND MOULD.
– TREND MOULD kan ikke garantere for svind, kast eller sugninger. Vi forholder os kun til materiale-datablade.
– Som kunde leverer du en grundig og fyldestgørende mundtlig og/eller skriftlig beskrivelse af opgaven. Dette kan også foregå i samarbejde med os.
– I sikrer, at TREND MOULD har en eller flere kompetente opgaveansvarlige i din virksomhed, som vi kan samarbejde med undervejs i processen. Det er jeres ansvar, at vi hurtigt kan få de informationer, vi skal bruge undervejs i processen.
– I underretter os, hvis det i processen viser sig, at det endelige produkt burde være på en anden måde end det aftalte for, at I får optimal effekt af det. I en sådan situation vil vi hos TREND MOULD gøre, hvad vi kan for, at I – trods vores oprindelige aftale – får leveret et produkt, som I bliver 100 % tilfredse med.

8. Vores forpligtelser
– TREND MOULD løser enhver opgave, som vi har indgået en skriftlig aftale om.
– Vi behandler alle oplysninger om vores kunder fortroligt.
– Vi inddrager jer, hvis der i processen opstår situationer, der gør, at enten betingelserne, processen eller det endelige produkt kommer til at afvige fra det aftalte.
– Vi angiver alle priser eksklusive moms. Den fremgår eksplicit ved faktureringen.

9. Garanti
– TREND MOULD giver garanti på værktøjer. Garantien aftales individuelt ved ordre.

10. Ophavsret
– TREND MOULD fotograferer og beskriver fra tid til anden produktionsprocessen med konkrete produkter på denne hjemmeside og i trykte publikationer. Det gør vi på en måde, så I som kunde forbliver anonym, medmindre vi har fået jeres tilladelse til at bruge jeres virksomhedsnavn.

11. Lovvalg og værneting
– Enhver uoverensstemmelse i henhold til nærværende aftale afgøres i henhold til en dansk ret og efter deres regler.

12. Persondatapolitik
– TREND MOULD tager hensyn til de personlige oplysninger, der er modtaget af jer som kunde. Det er vigtigt os, at du føler dig tryg og godt behandlet! Derfor vil vi hermed uddybe, hvordan du er beskyttet af vores privatlivspolitik.

Vi har brug for dine personfølsomme data fordi:

– De er vigtige for os i forbindelse med udarbejdelse af tilbud i forbindelse med dit projekt.

– For at vi kan overholde obligatorisk lovgivning (f.eks. forbruger- og regnskabslovgivning) 

Hvem kan få adgang til dine personlige oplysninger:

– Det vil Trend Mould ApS & ThyTal samt evt. underleverandører

Tilbagekaldelse:

– Du har ret til helt eller delvist at tilbagekalde et afgivet samtykke til behandling af dine personoplysninger. Din tilbagekaldelse har virkning fra tidspunktet for din tilbagekaldelse. Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger. Du har altid ret til at gøre indsigelse mod markedsføring fra os, herunder nyhedsbreve. I andre tilfælde findes retten til indsigelse ikke (f.eks. forbindelse med eftersyn og garanti vi er forpligtede til at opbevare dine personoplysninger). Du har ret til at gøre indsigelse, hvis behandlingen er baseret på afvigende legitime interesser. Hvis vi kan påvise vigtige legitime årsager til behandlingen, der vejer tungere end dine interesser og grundlæggende rettigheder, eller hvis behandlingen finder sted med henblik på at fastslå, udøve eller forsvare retskrav, har du aldrig ret til at gøre indsigelse mod behandlingen.

– Du har ret til at få bekræftet, om vi behandler personoplysninger om dig eller ej. Du kan få adgang til personoplysningerne og modtage en kopi af de personoplysninger, som vi har behandlet.

– Du har ret til at få berigtiget urigtige personoplysninger om dig og ret til at bede os om at fuldstændiggøre ufuldstændige personoplysninger. Du har ret til sletning og til at begrænse vores behandling af dine oplysninger.

– Under visse omstændigheder har du ret til at anmode om at få personoplysninger om dig slettet. Det er f.eks. tilfældet, hvis personoplysningerne ikke længere er nødvendige til at opfylde de formål, hvortil de blev indsamlet eller på anden vis behandlet, eller hvis du trækker det samtykke tilbage, der er grundlag for behandlingen, og der ikke er et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen.

– Du har også ret til at anmode TREND MOULD om, at begrænse behandlingen af personoplysningerne om dig. Det er f.eks. tilfældet, hvis du bestrider rigtigheden af de indsamlede personoplysningerne, eller behandlingen er ulovlig, og du modsætter dig sletningen af personoplysningerne og i stedet anmoder om, at anvendelsen heraf begrænses.

– Du har altid ret til at indgive klage til en tilsynsmyndighed. Det kan du navnlig gøre i den EU/EØS-medlemsstat, hvor du har dit sædvanlige opholdssted eller din arbejdsplads, eller hvor en påstået overtrædelse af den gældende databeskyttelseslovgivning har fundet sted. Tilsynsmyndigheden er i Danmark Datatilsynet. Denne ret berører ikke andre administrative klagegange eller adgang til retsmidler. Du har ret til at bede os om at overføre visse af de personoplysninger, som vi har om dig, til et andet firma (dataportabilitet). Denne ret gælder for personoplysninger, som du har givet os i et struktureret, almindeligt anvendt, maskinlæsbart og indbyrdes kompatibelt format, hvis behandlingen er baseret på et samtykke eller på en kontrakt, og behandlingen foretages ved hjælp af automatisk databehandling. Når du udøver din ret til dataportabilitet, har du ret til at få personoplysninger overført direkte fra TREND MOULD til en anden dataansvarlig, hvis det er teknisk muligt.

13. Webshop salgs- og leveringsbetingelser

Betingelser

– Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.trendmould.dk.
www.trendmould.dk ejes af Trend Mould ApS, CVR-nr. 31481821, adresse Industriparken 11, 8832 Skals, tlf. 87761238, e-mailadresse post@trendmould.dk.

– Aftalerne indgås på dansk.

– Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.trendmould.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

– Vi modtager betaling med Apple Pay, Google Pay, Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet.

– Benyttes et internationalt betalingskort (som for eksempel Visa eller Mastercard) vil ordrebeløbet blive reserveret på din bankkonto med det samme. I tilfælde af en annullering, vil reservationen af beløbet typisk blive ophævet/frigivet efter 1-2 bankdage. Nogle banker kan dog bruge op til 30 dage på at ophæve en reservation.

– Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

– Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

– Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

– Vi bestræber os på at sende din ordre senest 5 dage efter dit køb.

Fortrydelsesret

– Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

– Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

– Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

– Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

– Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Trend Mould ApS, Industriparken 11, 8832 Skals, tlf. 87761238, e-mailadresse post@trendmould.dk.

Returnering af varen og returomkostninger

– Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Industriparken 11, 8832 Skals uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

– Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

– Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

– Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

– Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

– Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

– Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

– Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

– Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation

– Hvis der er noget galt med varen

– Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

– Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Fortrolighedspolitik

– Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

– En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

– Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

– EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse post@trendmould.dk